شناسهٔ خبر: 136088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای رویه آسفالتی راه‌های موجود در شهرستان محلات با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال

مهردادجهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای نگهداری راه‌های موجود در شهرستان محلات، کارگاه‌های جاده‌ای اجرای آسفالت با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی»مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از فعالیت کارگاه‌های ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های موجود در شهرستان محلات خبر داد و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای آسفالت در راه‌های شهرستان محلات بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اجرای ماسه آسفالت، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت در محور «زیرآب» با اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا بوده و همچنین در محور «محلات - دلیجان» نیز عملیات لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال به طول ۹ کیلومتر در دست اجرا می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: عملیات اجرای روکش آسفالت در محور «رباط مراد - محلات» در محدوده روستای شوره نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به طول هفت کیلومتر در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده است.

وی ادامه داد: قرارداد ارتقاء رویه آسفالتی محور «آبگرم» نیز شامل ۱۰ هزار مترمربع لکه گیری هندسی و هفت کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال با پیمانکار مربوطه منعقد شده و بزودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

جهانی به اجرای پروژه‌هایی دیگر از حوزه‌های ساخت راه روستایی، ارتقاء ایمنی راه‌ها، توسعه و نگهداری ابنیه فنی راه‌ها و فعالیت‌های جاری در قالب پروژه‌های امانی در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان محلات نیز اشاره کرد و افزود: ساخت راه روستایی افشجرد بطول سه کیلومتر، اجرای حفاظ بتنی مفصلی در محور نیم ور - دلیجان به طول هفت کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، احداث روشنایی طولی در محدوده شهر سنگ بطول دو کیلومتر، اجرای تقاطع غیرهمسطح در محور دلیجان - محلات و... از جمله طرح‌های بزرگ راهداری و راه روستایی است که علاوه بر پروژه های ارتقاء رویه آسفالتی راه‌ها، در شهرستان محلات در حال اجراست.