شناسهٔ خبر: 136093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

افزایش ۴۳ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب سیستان و بلوچستان

جابه جایی مسافر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۴۶۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان جابه جا شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری بیش از ۴۶۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

قبا به تعداد سفر انجام شده از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی بیش از ۶۷ هزار سفر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد سفر، ۶۵ درصد درون استانی و ۳۵ درصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان اشاره کرد و افزود: ۲۸۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰۲۱ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹ دستگاه سواری وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند.

وی همچنین به فعالیت ۹۱۱ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جنوب استان اشاره و تصریح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این داره کل هستند.

قبا عنوان کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری ،شرکت حمل ونقل ،ناوگان و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.