شناسهٔ خبر: 136110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه قرارگاه اجتماعی مسکن استان البرز مطرح شد؛

البرز اولین استان کشور در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده با وثایق جایگزین در املاک قولنامه ای

پانزدهمین جلسه قرارگاه اجتماعی مسکن استان البرز در پانزدهمین جلسه قرارگاه اجتماعی مسکن در استانداری البرز و در جریان ارائه عملکرد از سوی کارگروه های ذیل قرارگاه مسکن ارائه گزارش شد و بانک مسکن، استان البرز را اولین استان کشور در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در املاک قولنامه ای با وثایق جایگزین عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ کارگروه های ذیل قرارگاه مسکن استان در جلسه ای با ریاست استاندار البرز و در سالن شهدای دولت استانداری در تاریخ ۲۰ خرداد ماه سال جاری ، به ارائه گزارش اقدامات مربوطه پرداختند.

کارگروه های تامین مالی با محوریت بانکها، کارگروه HSE؛ (کارگروه نظارت بهداشت و ایمنی محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان)، و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز از جمله گزارش دهندگان جلسه بودند.

شهرداریهای استان البرز در ساخت و ساز و صدور پروانه های بافت فرسوده عمده مسئله نوسازی را قولنامه ای بودن املاک در بافتهای ناکارآمد شهری خواندند.

استاندار البرز با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی مسکن در ارتباط با لزوم اقدام مالکان اراضی با کاربری مسکونی در دل شهرها، این مصوبه را موجب پویا شدن ساخت و ساز مسکن و به چرخه درآمدن اراضی راکد خواند.

وی درخصوص ۶۶ محله هدف بازآفرینی البرز به کارگروه ها دستور داد در این محلات هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت نمایند و جهت تحقق آنها هر هفته به ارائه عملکرد بپردازند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز نیز با اشاره به مقیم شدن آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در سایتهای نهضت ملی مسکن، اقدامات این مجموعه تخصصی در گزارش مصالح ساختمانی و سایر اقدامات فنی را شایان تقدیر دانست.

گفتنی است در گزارش کار گروه نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز عنوان شد: پروژه های ساختمانی زیر ۱۰۰۰ متر ضرورت استفاده از مجری را نداشته و در پروژه های بالای ۳۰۰۰ متر نماینده HSE  باید در آن مستقر باشد.