شناسهٔ خبر: 136115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیواندره:

۵۷ درصد از راههای روستایی دیواندره آسفالت شده است

کردستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دیواندره گفت: این شهرستان دارای ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است که تاکنون ۴۶۰ کیلومتر معادل ۵۷ درصد آن آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) طالب اسدی اظهار داشت: بر اساس تعهد و از محل اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری طی دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باید ۵۴ کیلومتر دیگر از راه های روستایی این شهرستان آسفالت شود.

اسدی ادامه داد : در همین راستا تاکنون، آسفالت ۱۳ کیلومترانجام شده و در صورت تامین اعتبار به موقع مابقی آن تا پایان سال به اتمام می رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره میزان اعتبار لازم برای آسفالت ۵۴ کیلومتر تعهد شده را ۲۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل عمرانی قرار داریم عملیات لکه گیری، روکش آسفالت و شانه سازی محورها آغاز شده و از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات روکش آسفالت در ۳ کیلومتر از راه های محور دیواندره _ سنندج صورت گرفته است.

اسدی میزان قیر مصرفی از ابتدای سال را ۳۵۰ تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون در تمامی محورهای اصلی مشغول نصب تابلو و علائم راهداری و خط کشی محور ها هستیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره گفت: در صورت تامین اعتبار لازم عملیات خط کشی و نصب تابلو و علائم در جاده های روستایی نیز انجام می شود.

وی در ارتباط ایمنی و حریم راه ها نیز عنوان کرد: در راستای حفاظت از حریم راه ها و جلوگیری از تخریب آن ، حدود ۱۵ پرونده قضایی از ابتدای سال تشکیل شده که در آینده نزدیک حکم آنها صادر می شود.