شناسهٔ خبر: 136118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان البرز مطرح شد؛

کدام بانک‌ها تسهیلات وام مسکن به مردم ارائه می‌دهند؟

جلسه شورای مسکن استان البرز در جلسه شورای مسکن استان البرز عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات وام مسکن بررسی شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز پنج‌شنبه مورخ 1402/03/18 جلسه‌ شورای مسکن استان به ریاست معاون امور عمرانی استانداری البرز و با حضور مدیرکل و معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان البرز، نمایندگان بانک‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد.

در این جلسه درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات جلسات گذشته شورای مسکن و درباره عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات وام مسکن به مردم بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان البرز گفت: اکنون بیش از 7 هزار متقاضی در رابطه با پروژه‌های خودمالکین به بانک‌ها معرفی و 441 واحد انعقاد قرارداد شده‌اند. وی درباره علت عدم تشکیل پرونده برای خودمالکین توسط سایر بانک‌ها به جز بانک مسکن سوال کرد و مقرر شد بانک‌ها به خودمالکان برای مراجعه به بانک به منظور تکمیل وجه پیامک ارسال کنند.

سیفی تصریح کرد: عموم مردم این تصور را دارند که فقط بانک مسکن تسهیلات وام مسکن را ارائه می‌دهد که اینطور نیست و مردم برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به کلیه بانکهای عامل مراجعه کنند.

در جلسه مذکور نمایندگان بانک‌ها جداگانه به ارائه گزارش عملکرد سازمان ذیربط خود درخصوص پرداخت تسهیلات وام مسکن به مردم استان پرداختند و نماینده بانک مسکن اعلام کرد تاکنون به طور کامل تسهیلات وام مسکن به مردم ارائه شده است و از ابتدای سالجاری بانک مسکن درخصوص پرداخت تسهیلات خودمالکین اقدام نخواهد داشت و این خدمت توسط سایر بانکهای عامل از جمله : ملی ، ملت ، تجارت ، رفاه ، سپه و صادرات ارائه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: تاکنون فقط بانک مسکن در بحث مسکن حمایتی اقدامات لازم را انجام داده است و بانک‌های دیگر هم باید وارد این مقوله شوند.