شناسهٔ خبر: 136177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقاء رویه آسفالتی راه‌ها در غرب شهرستان ساوه؛

روکش آسفالت جاده «نوبران - گزل دره» به طول ۷ کیلومتر اجرا می‌شود

علی امیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در ادامه ارتقاء رویه آسفالتی راه‌ها در شهرستان ساوه، امسال هفت کیلومتر روکش آسفالت در محور نوبران - گزل دره» اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «علی امیری» سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرای هفت کیلومتر روکش آسفالت در محور «نوبران - گزل دره» در غرب شهرستان ساوه خبر داد.

وی افزود: این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال که ۳۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و ۴۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی تأمین شده در دست اجراست.

امیری خاطرنشان کرد: محور فرعی نوبران - گزل دره با عبور از روستاهای منطقه، در نهایت به استان همدان منتهی می‌شود که این امر نشان از تبادلات اقتصادی و روابط اجتماعی بین دو استان مرکزی و همدان از طریق محور نوبران - گزل دره دارد که بهمین دلیل هر ساله در مقاطعی از این محور عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام می‌شود لیکن خوشبختانه امسال نیز این اقدام در هفت کیلومتر از این مسیر اجرا می‌شود.

به گفته وی اقدامات مختلفی در قالب اجرای طرح راهداری محوری توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد در طول این محور اجرا شده که از آن جمله می‌توان به رفع نقاط پرتگاهی، اجرای شیب شیروانی، تعریض شانه خاکی، نصب روشنایی در چند مورد از تقاطع راه‌های روستایی، نصب چراغ‌های چشمک زن و... اشاره کرد که خوشبختانه طبق اعلام مردم و مسئولین مورد رضایت کاربران جاده‌ای قرار گرفته است.