شناسهٔ خبر: 136189 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۸۲ هزار آزمایش فنی و تخصصی در استان خراسان جنوبی

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته بیش از ۸۲ هزار مورد آزمایش فنی و تخصصی برای ارتقاء کیفی پروژه‌های ملی و استانی به ثبت برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، علی اکبر بیکیان مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی گفت: این آزمایشگاه با در اختیار داشتن ۵۰ نیروی متخصص و فنی و حضور در ۵ شعبه در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان، فردوس و طبس و ۱۹ واحد آماده  ارائه خدمات فنی، مهندسی و آزمایشگاهی با تجهیزات منحصربفرد به پروژه‌های عمرانی استان هستند.

بیکیان با اشاره به ورود آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به بازارهای جدید تعامل خوبی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است تصریح کرد: طی سال گذشته  این آزمایشگاه موفق به ارائه خدمات کنترل کیفی به ۳۷ پروژه مهم استانی داشته و در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی نقش آفرینی تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که این آزمایشگاه مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در آنها خدمات منحصربفرد خود را ارائه کرده است می‌توان به باند دوم محور طبس یزد، قطعه چهارم دیهوک راور، طرح فولاد قاینات، باند دوم محورطبس- یزد، کنترل کیفی نهضت ملی مسکن تعاونی ۰۴ بیرجند، کنترل کیفی پروژه محور معدن پرورده طبس، باند دوم سربیشه درح میل ۷۸، قطعه ۱۶ راه آهن زابل- مشهد و اجرای روسازی بتنی در محور بیرجند – قاین اشاره کرد.

بیکیان گفت: در سال گذشته در بخش حفاری‌ ژئوتکنیک آزمایشگاه فنی و مکانکی خاک استان خراسان جنوبی موفق شد با افزایش ۱۰درصدی سرعت عملیات حفاری در بخش مطالعه مکانیک خاک و ژئوتکنیک میزان حفاری را نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از  ۲۰ درصدی افزایش داده و از ۷۶۳ متر به ۱۰۲۰ متر در سال ۱۴۰۱ برسد.

بیکیان همچنین افزود: این آزمایشگاه با توان ارائه بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش بیش از نیاز استان موفق شده طی سال گذشته ۲۳ مورد طرح اختلاط بتن، ۵۷ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۹۸ مورد کنترل کیفیت جوش به روش غیر مخرب (UT،VT،PT و MT)، ۳۵ مورد آزمایش (CBR - VSS)، ۲۴ مورد آزمایش فیزیکی و شیمیایی، ۸۱ هزار مورد آزمایش در بخش آسفالت و عملیات کنترل کیفی آسفالت پخش شده  و ۱۰ مورد شناسنامه‌دار کردن وضعیت عمومی پل‌های استان استان ایفای نفش کند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان جنوبی با اشاره به نقش آزمایشگاه در تولید علم و برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: با هدف ارتقاء دانش فنی و تخصصی کارشناسان، تکنسین‌ها و متخصصین دستگاه‌های اجرایی بیش از ۱۳۰ نفر ساعت کارگاه، دوره آموزشی و سمینار تخصصی در سطح استان برگزار شده است.