شناسهٔ خبر: 136193 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر کنگان در ۲ ماهه امسال

بندر کنگان رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، تخلیه و بارگیری در بندر کنگان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۵ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان اعلام کرد: پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان ۸۷ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه زمان‌بندی تلاش می‌‎شود این پروژه به عنوان یکی از مطالبات جدی بندرنشینان کنگان تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه، مساحت پسکرانه بندر کنگان از ۲ به پنج هکتار و عمق کانال دسترسی بندر نیز از ۴.۵ به حدود هفت متر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: با اتمام این پروژه و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای ۲ هزار تنی در بندر کنگان فراهم می‌شود.

نادری ادامه داد: در بندر کنگان اکنون سه پست اسکله رمپ موقت فرایند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت‌ها را انجام می‎دهند که این ظرفیت در کنار تخفیف‌های پیش‌بینی شده، فرصتی ارزشمند برای فعالیت تجار و بازرگانان در کنگان است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه تجارت خارجی این بندر در تلاش برای توسعه مبادلات تجاری خود با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی توسعه موج‌شکن یکی از مطالبات دیرینه کنگانی‌ها است که با تحقق آن علاوه بر رونق دو چندان این بندر به افزایش فرصت‌های شغلی در کنگان کمک خواهد کرد.