شناسهٔ خبر: 136213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد؛

اختصاص ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین

قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی جهت انجام طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، سیدعلی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت املاک و حقوقی این اداره کل در خصوص تخصیص زمین به طرح ۳فرزندی گفت: طی ۲ ماه گذشته از سال ۱۴۰۲ این اداره کل جهت تخصیص زمین به متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام به واگذاری ۵ قطعه زمین به مساحت ۱۶۰ متر به ۱۰  خانوار در شهر بویین زهرا نموده است.

وی ادامه داد: همچنین ۴ قطعه زمین جهت واگذاری به این دسته از متقاضیان در شهر آبیک تخصیص داده شده است که پس از انجام فرآیند اداری و تصویب در هیئت نمایندگی واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در خصوص واگذاری اراضی در قالب جوانی جمعیت چنانچه متقاضیان شهر تاکستان شال و الوند در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده باشند، پس از اخذ نظریه کارشناسی و تعیین بهای اراضی تخصیصی نسبت به واگذاری آن به تمام متقاضیان اعم از عادی و سه فرزندی اقدام می شود.

هاشمی  بیان کرد: باتوجه به این قانون ۵ واحد خانه سازمان در راستای قانون جوانی جمعیت تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی  استان قزوین در پایان گفت:تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ۴۰۸ هکتار از اراضی دولتی را جهت انجام طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده که از این میزان ۳۳۳ هکتار مربوط به ناحیه شهری مهرگان و مابقی به شهرهای دیگر استان تخصیص داده شده است.