شناسهٔ خبر: 136275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

ثبت نام ۲ هزار و ۸۸۰ نفر بوشهری دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین و مسکن

دستغیبی - مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تا کنون ۲ هزار و ۸۸۰ نفر دارای بیش از سه فرزند در این استان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی در این خصوص اظهار کرد: تاکنون در استان بوشهر ۲هزار و ۸۸۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۱۱ نفر تایید نهایی شده‌اند و۹۴۴ نفرهم در انتظاربررسی هستند.

دستغیبی افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر، به شرط تولد فرزند سوم همزمان و یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ مشمول دریافت زمین رایگان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای این خانواده‌ها برعهده راه و شهرسازی است، ادامه داد: خانواده‌های مشمول با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir جهت دریافت زمین در شهر مورد تقاضا ثبت نام و نسبت به بارگذاری مدارک دراین سامانه اقدام و اصل مدارک  را به اداره کل راه و شهرسازی محل سکونت خود تحویل دهند.

دستغیبی در ادامه بیان کرد : اداره کل راه و شهرسازی پس از پالایش متقاضیان طرح جوانی جمعیت ، به افراد واجد شرایط زمین واگذار می کند.

وی با تاکید بر رایگان بودن قیمت زمین واگذاری اظهار داشت: متقاضی می بایست تنها هزینه آماده سازی زمین را در اقساط ۸ ساله و با دو سال تنفس پرداخت کند.

مدیر کل راه وشهرسازی بوشهر اذعان کرد: زمین های واگذارشده در شهر مورد تقاضای متقاضی واجد شرایط و در صورت عدم امکان تامین زمین ، در شهر همجوار واگذار خواهد شد.