شناسهٔ خبر: 136280 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

اعزام ۵۹ هزار و ۸۳۵ مسافر بیت الله الحرام با ۲۶۰ پرواز طی ۱۵ روز

ایران ایر سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اعزام ۵۹ هزار و ۸۳۵ نفر با ۲۶۰ پرواز طی ۱۵ روز خبر داد و گفت: روزانه ۱۷ الی ۱۸ پرواز به صورت شبانه روزی از ۲۱ نقطه کشور انجام می‌شود، بیش از نیمی از حجاج منتقل شده اند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات حج را پیوسته و با تمام توان انجام می‌دهد.

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز ۲۳ خرداماه ۱۴۰۲ پانزدهمین روز از عملیات حج را پشت سر می‌گذاریم و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا کنون ۵۹ هزار و ۸۳۵ نفر از حجاج بیت الله را در قالب ۲۶۰ پرواز به سرزمین وحی اعزام کرده است.

قربانعلی افزود: همچنین افتخار اعزام کاروان جانبازان معزز ۸ سال دفاع مقدس همراه با خانواده‌های آنان را داشته ایم که در یک پرواز نیمه اختصاصی ۸۰ نفر جانباز سرافراز اعزام شده اند به گونه ای که هواپیمای ۲۶۰ نفره به ۱۶۰ نفر کاهش داده شد که فضای هواپیما با رفاه و آرامش بیشتر و تسهیلات مضاعف در اختیار این عزیزان باشد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: روزانه ۱۷ الی ۱۸ پرواز به صورت شبانه روزی از ۲۱ نقطه کشور انجام می‌شود، بیش از نیمی از حجاج منتقل شده اند و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات حج را پیوسته و با تمام توان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: دیروز عملیات اصفهان به اتمام رسید همچنان عملیات اعزام از مشهد به مقصد جده درحال انجام است؛ در کرمان عملیات هنوز آغاز نشده و همچنین روز ۲۴ خرداد و ۲۵ خرداد، عملیات را از فرودگاه بندرعباس دنبال خواهیم کرد.

قربانعلی اظهار کرد: ۲۶ خرداد ماه به جزیره قشم خواهیم رفت و با ۲ پرواز ویژه میزبان برادران اهل تسنن خواهیم بود که الحمدالله با حمایت های مدیرعامل منظقه آزاد قشم، این مهم محقق شد.

وی با بیان این‌که عملیات زاهدان و چابهار به صورت یک عملیات ویژه در روزهای آتی انجام می‌شود، گفت: در ۲۹ خرداد اعزام حجاج از چابهار با توجه به مسیر طولانی و صعب العبور چابهار_زاهدان به صورت ویژه در دستور کار است و در ادامه از استان گلستان  با ۱۳ پرواز و پس از آن از فرودگاه همدان خادم زائران خواهیم بود.

گفتنی‌است پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تا پایان عملیات به صورت مستمر روزانه ۲ الی ۳ پرواز از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد جده را برقرار می کند.