شناسهٔ خبر: 136283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

اعطای تسهیلات بانکی به ساکنان محلات بافت فرسوده بوشهر

بافت فرسوده بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان در شهرستانهای استان بوشهر که دارای بافت‌های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی اظهار کرد: اعطای تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در شهرستانهای بوشهر دارای بافت‌های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) به ازای هر واحد مسکونی از جمله تسهیلات بانکی این محلات است.

دستغیبی افزود: تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از دیگر مزایای این تسهیلات بانکی در استان است.

وی گفت: متقاضیانی که دارای زمین شخصی در محدوده های بافت فرسوده هستند می توانند جهت بهره‌مندی از این تسهیلات به سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه  و با انتخاب گزینه تسهیلات بافت فرسوده نسبت به ثبت نام وبارگذاری مدارک خود اقدام کنند که عامل تسهیلات بافت فرسوده بانک مسکن است.

دستغیبی در ادامه بیان کرد: همچنین متقاضیان از قبیل مالکین و سازندگان در بافت‌های فرسوده بجای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده می توانند از تسهیلات خود مالکی نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir  مراجعه  و با انتخاب گزینه تسهیلات خارج از بافت فرسوده نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند که بانک‌های عامل این تسهیلات ملی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه کارگران، شهر، ملل، سینا، کارآفرین، پارسیان و آینده هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص اعطای تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به افراد دارای زمین شخصی اظهار کرد: متقاضیانی که دارای زمین شخصی خارج از بافت فرسوده هستند نیز  می توانند به سامانه نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه  و با انتخاب  گزینه تسهیلات خارج از بافت فرسوده نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.