شناسهٔ خبر: 136293 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه ایلام خبر داد؛

اتمام پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه ایلام / بهره‌برداری موقت از ترمینال جدید در ایام اربعین

محمد جواد یگانه فرودگاه ایلام مدیر فرودگاه ایلام از اتمام پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه ایلام خبر داد و گفت: ترمینال جدید فرودگاه ایلام در ایام اربعین حسینی، به‌صورت موقت بهره‌برداری و مورد استفاده زائران قرار خواهد گرفت. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدجواد یگانه مدیر فرودگاه ایلام گفت: ترمینال جدید فرودگاه ایلام در ایام اربعین حسینی، به‌صورت موقت بهره‌برداری و مورد استفاده زائران قرار خواهد گرفت. 

یگانه اظهار کرد: پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه ایلام به اتمام رسیده و اکنون پروژه های مرتبط با نصب و راه اندازی تجهیزات ترمینال در حال انجام است.

وی در خصوص زمان دقیق افتتاح رسمی ترمینال جدید گفت: تا به این لحظه زمان دقیق افتتاح مشخص نشده اما در تلاش هستیم تا ترمینال به‌صورت موقت برای پروازهای اربعین در خدمت زائران امام حسین(ع) قرار بگیرد.

مدیر فرودگاه ایلام درباره قابلیت های ترمینال جدید این فرودگاه، عنوان کرد: این ترمینال با مساحت ۶ هزار مترمربع و ارزش ۴۳ میلیارد تومان قابلیت اعزام و پذیرش روزانه۲ هزار مسافر را خواهد داشت.

یگانه با اشاره به دیگر پروژه های در حال اجرا در فرودگاه ایلام گفت: پروژه محوطه‌سازی فرودگاه به مساحت ۷۲ هزار مترمربع به ارزش ۵۳ میلیارد تومان اعتبار اولیه، با پیشرفت ۱۵ درصدی و پروژه موتورخانه مرکزی نیز با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

وی در خصوص چالش کمبود پرواز در فرودگاه ایلام گفت: امیدواریم با افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی این چالش برطرف شود، زیرا فرودگاه ایلام هیچ گونه مشکل زیرساختی برای نشست و برخاست هواپیما ندارد و می تواند روزانه تا ۱۰ سورتی پرواز را پوشش دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مدیر فرودگاه ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین سال گذشته ۴۴۴ نشست و برخاست هواپیما در مدت زمان ۲۱ روز در این فرودگاه انجام شد، گفت: در حال حاضر روزی دو پرواز در فرودگاه شهدای ایلام به مقصد تهران برقرار است و با حمایت مدیران استانی، این آمادگی را داریم تا شاهد برقراری پروازهای بیشتر در مسیرهای مختلف کشور باشیم.