شناسهٔ خبر: 136300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی یک سال گذشته صورت گرفت؛

جابه‌جایی بیش از ۱۰ میلیون مسافر با ۳۷ درصد رشد توسط ناوگان حمل و نقل استان کرمان

جابجایی بیش از 10 میلیون مسافر با 37 درصد رشد توسط ناوگان حمل و نقل استان کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافربری برون شهری استان طی سال ۱۴۰۱ جابجا شده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان طی سال گذشته جابجا شده‌ اند، افزود: آمار حمل و نقل مسافری استان کرمان در مقایسه با سال ۱۴۰۰حدود ۳۷ درصد رشد داشته است.

عراقی زاده با بیان این که طی یکسال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر مسافر در قالب ۶۶۰ هزار سفر از مبدأ استان کرمان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای استان به نقاط مختلف کشور جا به‌ جا شده اند، تصریح کرد: آمار تعداد سفر نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ درصد از مسافرین جا به‌ جا شده به صورت برون استانی و ۸۷ درصد بصورت درون استانی صورت گرفته است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه ۸۹ شرکت مسافربری و ۴ هزار نفر راننده در حوزه حمل و نقل مسافر در استان کرمان فعالیت می‌ کنند، اظهارکرد: ناوگان حمل و نقل عمومی با ۹۴۵ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۸۳۸ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۳۸۸ دستگاه ناوگان سواری کرایه کار جابجایی مسافران استان کرمان را برعهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان ۳۷ درصد از مسافرین با استفاده از ناوگان اتوبوسی، ۳۶ درصد توسط ناوگان سواری کرایه بین شهری و ۲۷ درصد توسط ناوگان حمل‌ و نقل مینی‌ بوسی جا به‌ جا شده‌ اند.