شناسهٔ خبر: 136303 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شهدای همدان خبر داد؛

اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب ۱۶ پرواز از فرودگاه همدان به سرزمین وحی

فرودگاه همدان مدیر فرودگاه شهدای همدان گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پروازها و تعداد زائرین،تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب ۱۶ پرواز به‌مدت ۵ روز از تاریخ ۲۸ خرداد ماه تا ۱ تیرماه از فرودگاه شهدای همدان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

علی اصغر جهانگیری معز مدیر فرودگاه همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته میزبان زائرین استان کردستان هستیم و با توجه به افزایش ظرفیت پروازها و تعداد زائرین،تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ زائر در قالب ۱۶ پرواز به‌مدت ۵ روز از تاریخ ۲۸ خرداد ماه تا ۱ تیرماه از فرودگاه شهدای همدان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

جهانگیری معز افزود: نظر به این‌که تعداد زائرین بالاست، حجم کار عملیات پیش‌رو مضاعف است و فرودگاه همدان  از نظر آمار اعزام در رده‌ی چهارم یا پنجم فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  پروازهای رفت از ۲۸ تیر تا ۱ تیر و عملیات برگشت از ۲۹ تیر آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه دارد؛ همچنین پروازهای یاد شده از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) و با هواپیمای ایرباس ایران ایر صورت می گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای همدان با اشاره به آمادگی کامل این فرودگاه به منظور ارائه‌ خدمات و تشریفات پروازی به حجاج بیت الله الحرام و تشکیل جلسات هماهنگی افزود: پرواز های حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، زیرساخت های لازم مهیاست، هماهنگی ها با واحهای مربوطه از جمله سازمان حج و زیارت و استانداری انجام شده است.

جهانگیری معز در خاتمه ابراز امیدواری کرد:  امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم خدمات مطلوب و شایسته ای به حجاج گرامی، بدرقه کنندگان و مستقبلین ارائه کنیم.