شناسهٔ خبر: 136309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط  کشی ۵۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر

خط کشی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت:۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در دو ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی نجفقلیزاده در بازدید از محور نیر-سراب با بیان اینکه در مدت یاد شده جهت ارتقای ایمنی راهها،با استفاده ز ۴۰۰ تن آسفالت گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان لکه گیری شده گفت:در این مدت ۱۵۰ متر مربع آسفالت رگلاژی نیزتوسط راهداران اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰کیلو متر از حریم  راههای شهرستان نیر در دوماهه گذشته تسطیح وتیغ زنی شده تصریح کرد : ۴کیلومتراز افتادگی شانه در راه اصلی  نیر سراب وراههای روستایی اصلاح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر در مدت یاد شده شن ریزی ۴ هزار مترمکعب از راههای شنی این شهرستان را توسط راهذاران در محورهای اصلی،فرعی و روستایی یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت ۳هزار متر از راههای شنی شهرستان نیر تسطیح و رگلاژ شده است.

نجفقلیزاده از اصلاح ۲۰۰ متر مکعب عملیات رانش در مسیر دگمه داغیل به قوناقیران در شهرستان نیر خبرداد و خاطرنشان شد: راهداران ۷۰۰مترمکعب عملیات ریزش برداری در محدوده رانش انجام داده ودر محورهای مواصلاتی نیز به حجم ۷۰۰ متر مکعب کانال زنی کرده اند.

وی پاکسازی هزار و۵۰۰ متر  مکعب ازحاشیه راهها از نخاله های ساختمانی، پاکسازی لایروبی تنقیه پلها و آبروهابه تعداد۷دستگاه،نصب۳۵عدد استوانه ایمنی جهت آشکار سازی، شستشوی  ۳هزار عددعلایم، تعمیر مرمت ۸۰ عدد گاردریل،رنگ آمیزی ۵۰۰ عدد از پایه تابلوها، رنگ  آمیزی  سرعتگیرهای آسفالته ، مجازی به تعداد ۴۰مورد را ازدیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر جهت آگاهی دهی به رانندگان به تهیه و نصب۷۰ مترمربع  تابلوهای اطلاعاتی و ۲۲۰ عدد تابلوهای انتظامی ،اخطاری و  جان پناه در راههای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت:در دو ماهه گذشته راهداران ۱۸متر مربع سرعتگیر پلاستیکی و در محله های حادثه خیزدر جهت کاهش تصادفات ۲۵مورد بشکه های زرد پلاستیکی جاگذاری کرده اند.

نجفقلیزاده حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود:در مدت یاد شده ۴۰ مورد از حریم  راهها آزاد سازی شده، برای ۴۵مورداز ساخت و سازها برابر مقررات مجوز صادروبیش از ۸۰ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز و فرسوده از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است.

وی ادامه داد:در این مدت راهداران در کنار تیرهای روشنایی ۳۰۰ عدد دپوی خاکی اجرا کرده و از ۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی معابر نیزنگهداری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر در دوماهه گذشته از بهسازی ۳کیلومتراز را ه روستایی خانم بالاکندی،اتمام ۳ کیلومترآسفالت راه روستایی تاج بیوک وآغاز عملیات بهسازی ۵کیلومتر از راه روستایی آقچای علیا خبرداد و اظهار کرد: راهداران در مدت یاد شده ۳ کیلومتر از محورهای روستایی را روکش آسفالت انجام داده، ۱کیلومتر عملیات خاکبرداری درمسیر روستایی سقزچی وپیرنق اجرا و۵ کیلومتراز راه روستایی مولان شن ریزی و آماده آسفالت شده است.

نجفقلیزاده خاطرنشان شد: راهداری شهرستان نیرمسئولیت نگهداری از۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی و روستایی رابرعهده دارد.