شناسهٔ خبر: 136331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز:

شرایط واردات اتوبوس بین شهری برای شرکت‌ها و رانندگان مسافربری تسهیل می‌شود

واردات اتوبوس رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از ابلاغ شرایط واردات اتوبوس بین شهری توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مسافربری برون‌شهری در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، مرتضی عمرائی رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از ابلاغ شرایط واردات اتوبوس بین شهری توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مسافربری برون‌شهری خبرداد و گفت: سن ناوگان اتوبوسی باید کمتر از پنج سال باشد و متقاضی حتما باید توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و واردکردن ناوگان را داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه رانندگان برای بهره‌مندی از این شرایط حتما باید کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوسرانی و حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ داشته باشند، گفت: رانندگانی که اتوبوس آنها در سنوات گذشته دچار حادثه یا آتش‌سوزی شده است با تشخیص و تایید اداره‌کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای البرز در اولویت بهره‌مندی از این طرح هستند.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز با تاکید براینکه هر راننده می‌تواند نسبت به واردات یک دستگاه اتوبوس اقدام کند و این امتیاز به هیچ‌وجه قابل واگذاری نیست، افزود: این طرح در راستای در راستای تقویت توان بخش خصوصی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران اجرا خواهد شد.

عمرائی در ادامه به شرایط شرکت‌های حمل و نقل مسافر برای بهره‌مندی از این شرایط اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها حتما باید پروانه فعالیت معتبر از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را داشته باشند و تا پنج سال نیز اتوبوس باید در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت متقاضی باقی بماند.

این مسئول خاطر نشان کرد: باتوجه به زمان محدود ثبت‌نام و بررسی مدارک، از متقاضیان تقاضا داریم در صورت تمایل به بهره‌مندی از مزایای این طرح، هرچه سریعتر به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یا دفاتر انجمن صنفی مستقر در پایانه شهید کلانتری مراجعه کنند.