شناسهٔ خبر: 136339 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

رگبار رعد و برق باد و باران سازمان هواشناسی برای شرایط جوی امروز که با رگبار باران و وزش باد شدید همراه است هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا پنج‌شنبه هفته جاری موجب رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و گردوخاک و تگرگ در برخی نقاط می‌شود.

این سامانه امروز شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه در اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی فعالیت دارد.

روز پنج‌شنبه نیز اردبیل و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی درگیر این سامانه می‌شوند.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی از جمله مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری و پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی توصیه کرده است.

خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در این شرایط جوی ضروری است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره و پارک خودروها در مناطق مسقف از دیگر مواردی است که لازم است هموطنان به آن توجه کنند.