شناسهٔ خبر: 136373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای مرداد ماه در خراسان جنوبی؛

کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده ای بر اساس ضوابط جدید تمدید می‌شود

حاجی صفری.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده ای بر اساس ضوابط جدید از اول مرداد ماه در در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: مطابق بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ صادر شده، شرایط جدید تمدید کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر از اول مرداد ماه امسال اجرایی می شود.

 وی افزود: ضوابط و دستورالعمل جدید در استان به صنوف رانندگان اطلاع رسانی گردیده است و با توجه به اعلان ستاد مرکزی این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

حاجی صفری یادآور شد: در این راستا به رانندگان از طریق نصب بنر و اطلاعیه در محل پایانه های بار و مسافرو سایر محل تجمع رانندگان اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: مهمترین تغییرات بخشنامه جدید صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مبحث حداقل کارکرد مورد نیاز برای تمدید کارت هوشمند رانندگان است.

وی اضافه کرد: این کارکرد برای رانندگان حمل و نقل کالای برون شهری (به استثنای رانندگان ناوگان فوق سنگین) تعاد ۲۴ فقره بارنامه صادره دارای کدرهگیری و حداقل طی مسافت ۱۰ هزار کیلومتر با بارنامه در طول یک سال است و برای رانندگان اتوبوسی برون شهری، حداقل تعداد ۶۰  فقره صورت وضعیت مسافری (۳۰ فقره رفت و ۳۰ فقره برگشت) یا حداقل طی مسافت ۳۰ هزار کیلومتر طی ۲۴ فقره صورت وضعیت (۱۲ فقره رفت و ۱۲ فقره برگشت) در طی یک سال مورد نیاز است ورانندگان ناوگان مینی بوسی نیز برای تمدید کارت هوشمند باید  ۶۰  فقره صورت وضعیت مسافری (۳۰ فقره رفت و ۳۰ فقره برگشت) یا طی  مسافت حداقل ۶ هزار کیلومتر طی ۲۴ فقره صورت وضعیت (۱۲ فقره رفت و ۱۲ فقره برگشت) در طی یکسال داشته باشند.

حاجی صفری یادآورشد: رانندگان سواری کرایه برون شهری نیز برای تمدید کارت هوشمند باید حداقل تعداد ۱۵۰ فقره صورت وضعیت مسافری(۷۵ فقره رفت و ۷۵ فقره برگشت) یا حداقل طی مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر طی ۸۰ فقره صورت وضعیت به صورت ۴۰ فقره رفت و ۴۰ فقره برگشت در طول سال را دارا باشند.

همچنین دارا بودن میزان حداقل ۲۴ فقره بارنامه صادره دارای کد رهگیری و یا ۶ فقره راهنامه یا (CMR) رسید شده در بخش حمل و نقل بین المللی از دیگر موراد ذکر شده در این بخشنامه است.