شناسهٔ خبر: 136408 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده و وزش باد شدید در تهران و ۴ استان کشور /کاهش نسبی دما در سواحل خزر و اردبیل

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده و وزش باد شدید در تهران و ۴ استان کشور و همچنین کاهش نسبی دما در سواحل خزر و اردبیل خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: طی پنج روز آینده در شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. امروز علاوه بر این مناطق در گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ‌ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا میزان بارندگی ها در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل شدت خواهد یافت و در سایر مناطق روند کاهشی دارد.

رفیعی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای مناطق پربارش خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها در مناطق پربارش سبب آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، بالاآمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی می‌شود.

وی از ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در دامنه‌ها به دلیل شرایط جوی نامناسب خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد خبر داد و افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارات کشاورزی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

رفیعی گفت: کاهش نسبی دما در سه روز آینده در شرق اردبیل و سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است. همچنین تا جمعه در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، غرب و بخش‌هایی از استان بوشهر، وزش باد شدید با احتمال گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: تا روز جمعه دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است.

به گفته رفیعی، آسمان تهران امروز صاف است و در ساعات بعدازظهر گردوخاک دارد.