شناسهٔ خبر: 136440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۵۰ متر مربع از راههای شهرستان پارس آباد لکه گیری شده است:

لکه گیری ۶۵۰ متر مربع از محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد

لکه گیری وروکش آسفالت استان مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت:۶۵۰ متر مربع از راههای اصلی،فرعی وروستایی شهرستان پارس آباد در دوماهه گذشته لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین مرادی در بازدید از محورجعفرآباد با بیان اینکه در مدت یاد شده جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۸کیلومتر از افتادگی شانه راه با شن ریزی اصلاح و تسطیح شده گفت:در این مدت راهداران در راههای روستایی ۲ کیلومتر شن ریزی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه گذشته ۱۶۰ کیلومتر از حریم راهها پاکسازی و آزادسازی شده تصریح کرد:راهداران در مدت یاد شده ۱۶ کیلومتر از راههای روستایی و مرزی را تسطیح و موج گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در این مدت جهت افزایش ضریب ایمنی و آگاهی دهی به رانندگان، تهیه ونصب ۲۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، نصب ۱۸۰ عدد بنر اطلاعاتی و علائم ایمنی را در راههای اصلی شهرستان پارس آباد یادآور شدو اظهار کرد:۴۳۰ عدد از پلها ونقاط پربرخورد با دپوی خاکی اشکارسازی و ایمن سازی شده اند.

مرادی از جابجایی بیش از ۵۷ هزار تن کالا توسط ۱۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرسنتان خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۸ هزار و۸۰۰ برگ بارنامه نیز در شهرستان پارس آباد صادر شده است.

وی در این مدت جابجایی ۲۱ هزار و۶۰۰ نفر مسافر را از شهرستان پارس آباد یادآور شدو گفت:این میزان جابجایی مسافر در قالب ۳ هزار و۴۰۰ سفر و توسط ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه سواری به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

وی رنگ آمیزی ۱۰۵ موردپایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر۱۷ شاخه گاردریل، انجام ۴۲۵ متر مکعب ریزش برداری، رنگ آمیزی ۱۸ مورد از سرعت کاهها، نگهداری ۱۲۷ عدد ازچراغهای چشمک زن، شستشویی ۵۶۲ عدد ازتابلو و علائم  راههای اصلی، شستشوی۱۴ مورداز حفاظها و نرده پلها، تنقیه و پاکسازی ۱۳۶دهانه پلرا از دیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود:یا حضور ۳۴۰ مورد گشت راهداری در محورها تاکنون از ۱۷ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۱۷ مورد دکه های غیرمجاز جمع آوری،۱۶۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی و ۶۵ مورد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز و فرسوده از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است.