شناسهٔ خبر: 136454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

پیشرفت کلی پروژه پل صلواتی مهران ۵۵ درصد است

پل صلواتی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کلی پروژه پل صلواتی مهران ۵۵ درصد است، گفت: تلاش می شود که این پروژه مهم تا اوایل مرداد ماه سال جاری تکمیل شده و زیربار ترافیک برود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایلام، سید زاهدین چشمه خاور، روز چهارشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پل صلواتی مهران، اظهار کرد: تلاش خواهیم‌کرد تا این پروژه مهم تا اوایل مرداد ماه سال جاری تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه تلاش پیمانکار مربوطه برای تکمیل این طرح مطلوب است، گفت: تا کنون اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه پل صلواتی هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه پیشرفت کلی پروژه پل صلواتی مهران ۵۵ درصد است، افزود: هدف از اجرای این پروژه، رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی است.

وی افزود: افزایش هزینه‌های ساخت از دلایل تأخیر در اجرای این پل بزرگ بوده است، با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

چشمه خاور با اشاره به دیگر پروژه‌های راهداری در مسیر جاده ایلام - مهران، گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایلام - مهران و بر عکس با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: این پروژه با حجم عملیات خاکبرداری ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، ۴۱ هزار تن آسفالت و ۳۰ دستگاه احداث ابنیه فنی در مدت ۱۸ ماه توسط شرکت پشیمن کوه ایلام اجرایی و تکمیل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر روکش آسفالت راه‌های استان در مسیر ایلام - مهران و برعکس با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان در دست اجراست که پروژه سه راهی جندالله جزو همین پروژه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: عملیات اجرایی نصب ۲۰ هزار تابلو در مسیر ایلام - مهران انحام شده است.

چشمه خاور بیان کرد: قبل از ایام اربعین پیش رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط کشی، روکش آسفالت و نصب علائم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه - ایلام - مهران پروژه‌ها تکمیل و پایان خواهند یافت.