شناسهٔ خبر: 13646 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئيات نشست وزير راه با اعضاي کمیسیون عمران مجلس؛

تأکید آخوندي بر شفاف‌سازی قرارداد راه‌آهن مشهد-گرگان/ انتقال قرارداد راه‌آهن مشهد-گرگان به دادگستری/ تشکر نماینده اراک از وزير راه

کمیسیون عمران عضو هیئت رئیسه کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشریح نشست این کمیسیون با وزير راه و شهرسازي گفت: در این نشست موضوع راه آهن مشهد-گرگان٬ تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و سوال نماینده اراک مطرح شد و دكتر آخوندي درباره این موضوعات توضیح داد.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی درباره نشست اخير کمیسیون عمران مجلس که با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن٬ علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علیرضا محفوظی معاون حقوقی٬ امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد گفت: در این نشست اعضای کمیسیون عمران و برخی از نمایندگان سوالاتی در حوزه‌های ریلی و زیربناهای حمل و نقل داشتند که وزیر راه و شهرسازی و معاونان او به این سوالات پاسخ دادند و گزارش‌هایی را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه با درخواست موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد موضوع احداث خط آهن مشهد-گرگان و مسائل و مشکلات قراردادی این خط آهن بررسی شد٬ توضیح داد: در دولت قبل مقرر شده بود که ۸۰ درصد این پروژه را یک شرکت چینی و مابقی آن را شرکتی وابسته به آستان قدس رضوی با پیمانکاری شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل به عهده داشته باشد و اجرایی کند که به دلیل پیچیدگی‌های موجود در قرارداد روند اجرایی این پروژه با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: ابهامات موجود در این قرارداد موجب انتقال پرونده این پروژه به دادگستری شده تا مشکلات حقوقی و موانع فاینانس پروژه حل شود.

وی افزود: پس از سخنان دکتر آخوندی٬ ثروتی نماینده بجنورد و برخی از اعضای کمیسیون٬ مقرر شد کارگروه راه کمیسیون عمران مجلس به ریاست سیدبهلول حسینی نماینده مردم میانه با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری و حل و فصل کنند. وزیر راه و شهرسازی در این نشست تأکید داشت که به هیچ وجه این پروژه تعطیل نخواهد شد اما باید تکلیف قراردادها و مسائل حقوقی این پروژه مشخص و شفاف شود.

این نماینده مردم در مجلس  در مورد دیگر دستور کار کمیسیون متبوعش گفت: بررسی تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیگر موضوعی بود که با درخواست محمود شکری نماینده مردم طوالش٬ رضوانشهر و ماسال در کمیسیون عمران مجلس مطرح شد.

وی افزود: نماینده درخواست دهنده طرح تحقیق و تفحص در خصوص نحوه پاسخگویی شرکت ساخت به سوالات نمایندگان اعتراض داشت و مقرر شد درباره یک مسئله حمل و نقلی خاص که در حوزه انتخابیه وی بود مدارک لازم به او داده شود که اگر این مدارک ارائه شده او را قانع کرد این نماینده از درخواست تحقیق و تفحص منصرف می‌شود.

چهاردولی یادآور شد: موضوع آخری که در کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد طرح دو موضوع از سوی محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک بود که یکی از آنها در خصوص وضعیت راه‌های استان مرکزی و دیگری تشکر وی از دکتر آخوندی به دلیل نتیجه‌بخشی پیگیری‌ها درباره به سرانجام رسیدن یکی از پروژه‌های حوزه انتخابیه‌اش بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی علیرضا محفوظی معاون حقوقی٬ امور مجلس و هماهنگی استان‌های خود را مأمور پیگیری درخواست‌های آصفری کرد تا سوال نماینده مردم اراک برطرف شود./

نظر شما