شناسهٔ خبر: 136480 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تهران را برای شرکت در نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ ترک کرد

وزیر _ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان به منظور شرکت در بیست وششمین نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه دقایقی پیش تهران را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش شامگاه چهارشنبه تهران را به مقصد سن پترزبورگ در روسیه به منظور شرکت در بیست وششمین نشست بین المللی اقتصادی و مذاکرات با مقامات روسیه و دیگر کشورها ترک کرد.

وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست بین المللی اقتصادی سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر این بذرپاش در پنل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب به  منظور تقویت همکاری ها با حضور مقامات متعدد از کشور روسیه، پاکستان، آذربایجان، اتحادیه بین المللی حمل ونقل جاده ای IRU  در اوراسیا، انجمن بین المللی حمل ونقل جاده ای حضور و سخنرانی خواهد کرد.

در این سفر پیش بینی شده است وزیر راه و  شهرسازی با معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه، رئیس کمیسیون دایمی مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی  و فناوری،  معاون نخست وزیر روسیه در حوزه ساخت و ساز، وزرای حمل ونقل و ساخت وساز روسیه و دیگر مقامات روس دیدار داشته باشد.

همچنین جلسه مشترک با استانداران آستاراخان، چلیابیتسک، ولگوگراد، اولیانوفک و داغستان از دیگر برنامه های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

نشست اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ در پانزدهم تا هجدهم ژوئیه برگزار می‌شود. این نشست به صورت سالانه از سال ۱۹۹۷ در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود. اما از سال ۲۰۰۵ نشست اقتصادی سن پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شده است.

در دوره‌های مختلف این نشست معمولاً ۱۲۰ کشور از جهان در آن مشارکت داشته‌اند.