شناسهٔ خبر: 136504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیل راه ارتباطی ۳۰ روستا را در اردبیل مسدود کرد

سیل گرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به وقوع سیل عصردیروزو خسارت به پل‌ها و راه‌های ارتباطی، راه حدود ۳۰ روستا در شهرستان گرمی بسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم‌اله وثوقی در بازدید از محل سیل زده شهرستان گرمی گفت: سیل دیروز بیشترین خسارت‌ها را به زیرساخت‌های راه و ابنیه فنی در شهرستان گرمی و انگوت وارد ساخته و طبق آخرین اطلاعات ۲۰ الی ۳۰ پل ارتباطی در این شهرستان آسیب دیده است.

وی افزود: تا به کنون اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص انسداد راه‌های روستایی به دست نیامده اما طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته و حجم سیل، راه ارتباطی حدود ۳۰روستا مسدود شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در بدو وقوع سیل دیروز، تونل آزادگان در راه ارتباطی مشگین شهر به پارس آباد برای مدتی به دلیل حجم سیل بسته شد و عبور از کنارگذر این مسیر برقرار شد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل بیان کرد: اما سیل در شهرستان گرمی خسارت بیشتری داشته و پل ارتباطی بین شهرستان گرمی و بیله سوار با دهانه ۶ متری تخریب شده و قابل استفاده نیست و فردا شورای فنی اداره کل راهداری استان به بازدید از این مسیر پرداخته و تصمیمات نهایی در خصوص میزان تخریب و ترمیم یا ساخت مجدد این پل گرفته خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به مسیرهای جایگزین در این جاده عنوان کرد: دسترسی محلی از مسیر انجیرلو، شاه تپه سی و آغدام می‌تواند انجام گیرد و برای مسیر ترانزیتی نیز خودروهای عبوری می‌توانند از مسیر بیله‌سوار - پارس آباد - مشگین‌شهر استفاده کنند..

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به میزان کل خسارت‌های وارده به حوزه راهداری استان اردبیل گفت: طبق برآوردهای انجام یافته در مجموع سیل در هفته‌های اخیر نیزخسارتی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری استان اردبیل وارد کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود:از ابتدای ماه جاری استان اردبیل شاهد بارش‌های فصلی و محلی شدید در مناطق مختلف بوده است که در پی این بارش‌های سیل‌اب در برخی مناطق رخ داده و خسارت‌های بسیاری را در حوزه راهداری، راه عشایری، مسکن، زیرساخت‌های آب،برق و ... وارد ساخته است.