شناسهٔ خبر: 136540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای صیانت از راههای استان قم اجرایی شد؛

طرح میکروسرفیسینگ ( روکش حفاظتی آسفالت) درآزادراه قم- تهران

خبر رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر۶۰ میلیارد ریال، پروژه میکرو سرفیسینگ( روکش حفاظتی آسفالت) درطول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم- تهران اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، محمد معارف وند رئیس اداره نگهداری راههای این اداره کل از عملیاتی شدن طرح روکش حفاظتی آسفالت( میکرو سرفیسینگ) درآزادراه قم- تهران خبرداد.

معارف وند ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: با عنایت به موقعیت آزادراه قم- تهران که به عنوان سومین محور ترافیکی، کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است، ارتقا ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک آن دراولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: از آنجا که پروژه های عمران جاده ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، درکاهش حوادث محتمله جاده ای نقش بسزایی دارند، درقالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت( میکروسرفیسینگ) در طول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم- تهران اقدام شد.

معارف وند میکروسرفیسینگ را درزمره روشهای نوین حفاظتی اسفالت دانست و گفت: با توجه به وضعیت سطوح آسفالتی ازادراه قم- تهران، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بالغ بر ۶۰ میلیاردریال عنوان کرد و تصریح نمود: تمامی هزینه های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت( میکرو سرفیسینگ) آزادراه قم- تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تامین شده است.

معارف وند بابیان این موضوع که درحال حاضر، چندکارگاه عمران جاده ای دیگر درآزادراه قم- تهران به فعالیت مشغول  هستند، یادآور شد: با توجه به مطالعات میدانی صورت گرفته، متناسب با وضعیت آسفالتی هر قطعه از آزادراه قم- تهران، با اجرای طرحهایی از جمله: لکه گیری هندسی، درزگیری، اسکراب سیل، سندسیل وروکش آسفالت گرم بهسازی می شوند.

وی سرعت مناسب دراجرا، عدم آسیبهای زیست محیطی، صرفه اقتصادی و...از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت( میکروسرفیسینگ) دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، لاتکس، مصالح سنگی دانه بندی شده و.... بوده که توسط دستگاهی مخصوص و کاملا ایرانی، بر سطوح جاده ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.

معارف وند بازه زمانی پروژه را سه ماهه  اعلام و اظهار داشت: این طرح حداکثر تا پایان شهریور ماه سالجاری اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

وی درخاتمه تاکید کرد: با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی شش ساعته ای جهت بازدهی مناسب می باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست میگردد ضمن همکاری با مجریان پروژه، درافزایش ضریب بهره وری آن بارعایت موارد موضوعه ساعی باشند.