شناسهٔ خبر: 136556 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه:

«ایران‌راه»، مرکز بزرگ لجستیکی در منطقه می‌شود

.. وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ، حضور در نشست ویژه راهگذر بین قاره‌ای شمال-جنوب را علاوه بر استاندارد سازی این زنجیره کریدوری، نشان دهنده اراده جمهوری اسلامی ایران نسبت به تکمیل این شاهراه و کریدور اصلی دانست که با تبیین اهمیت این موضوع در نشست مقرر شد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا کریدور یاد شده تحت عنوان ایران راه نهایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ روسیه با لویتین دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اصلاح و تکمیل زنجیره کریدوری شمال-جنوب گفت: حضور ما در این نشست علاوه بر استاندارد سازی این زنجیره کریدوری، نشان دهنده اراده جمهوری اسلامی ایران نسبت به تکمیل این شاهراه و کریدور اصلی است که با تبیین اهمیت این موضوع در نشست، مقرر شد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا کریدور یاد شده تحت عنوان ایران راه نهایی شود.

بذرپاش خطاب به دستیار ویژه پوتین، خاطر نشان کرد: این کریدور باید اتصال دهنده شمال به جنوب باشد و به‌ عنوان یک مرکز بزرگ لجستیکی در منطقه برقرار باشد.

لویتین نیز به ایجاد مسیرهای جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران نیز که در مسیر شبکه بین المللی حمل و نقل قرار دارد، به این مسیر ورود پیدا کرده و چشم انداز آن روشن است.

گفتنی است پیش از این در ۱۹ فروردین ماه امسال لویتین به تهران آمده بود و طی دو روز دیدار با مقامات ایرانی بررسی‌های جدی برای پروژه‌های مشترک ایران و روسیه انجام داد و با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با حضور رئیس جمهور روسیه، رؤسای جمهور کشورهای مشترک المنافع، نخست ‌وزیران و وزرای اقتصادی بیش از ۱۲۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار می‌شود.

برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راه‌های تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محورهای مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن پترزبورگ خواهد بود.

نشست اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ، پانزدهم تا هجدهم ژوئیه برگزار می‌شود.