شناسهٔ خبر: 136577 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت؛

پیگیری واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کشور/توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه ترانزیت و سوخت استاندارد

ریزش کوه پیگیری واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کشور، تشکیل کمیسیون دایمی حمل و نقل، توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه ترانزیت و سوخت استاندارد، ساخت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در زمینه ترانزیت و سوخت استاندارد

طی دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس کمیته حمل و نقل دوما روسیه توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در خصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا حاصل شد.

تشکیل کمیسیون دایمی حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیسیون دایمی حمل و نقل، مسکن و عمران شهری و روستایی خبر داد.

کریدورهای راهبردی کشور در نشست اقتصادی روسیه پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود از پیگیری کریدورهای راهبردی کشور در نشست اقتصادی روسیه خبر داد و پس از انتشار آن،در قالب سخنرانی در نشست یاد شده، وعده خود را محقق کرد و توسعه کریدور شمال به جنوب و موضوعات متعدد دیگر را مطرح کرد.

ایران‌راه، مرکز بزرگ لجستیکی در منطقه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ، حضور در نشست ویژه راهگذر بین قاره‌ای شمال-جنوب را علاوه بر استاندارد سازی این زنجیره کریدوری، نشان دهنده اراده جمهوری اسلامی ایران نسبت به تکمیل این شاهراه و کریدور اصلی دانست که با تبیین اهمیت این موضوع در نشست مقرر شد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا کریدور یاد شده تحت عنوان ایران راه نهایی شود.

افزایش حجم ترانزیت و افزایش تجارت بین ایران و روسیه 

وزیر راه و شهرسازی در مراسم روز ملی روسیه با اظهار امیدواری از فزایش حجم ترانزیت، پروازها و تسهیل و افزایش تجارت، هماهنگ سازی استانداردها، بهره گیری از تجارب و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور گفت: اقدامات مؤثری در این حوزه‌ها در جریان است و این روابط چشم انداز مثبت و روشنی دارند.

تکمیل زنجیره کریدوری شمال-جنوب اولویت ترانزیتی دو کشور

وزیر راه و شهرسازی در نشستی با معاون اول نخست وزیر، وزیر حمل‌ونقل و رییس راه‌آهن روسیه درمورد موضوعات ترانزیت و شقوق آن دیدار و گفتگو کرد.

تسریع در روند بازگشایی جاده چالوس

قائم مقام سازمان راهداری و سرپرست حوزه وزارتی از جاده چالوس بازدید کرد و بر تسریع در روند بازگشایی این محور تاکید شد.

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل سامانه جامع سوانح حمل و نقل

در نشست یکصد و بیست و نهم کمیسیون ایمنی راههای کشور با بررسی آمار سازمان پزشکی قانونی و مقایسه با آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱، ایلام، یزد، همدان، کردستان و اصفهان با بیشترین کاهش آمار کشته‌شدگان معرفی و بر لزوم همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل سامانه جامع سوانح حمل و نقل تأکید شد.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به راه‌های استان‌های تهران و ۴ استان کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیلاب در روزهای گذشته به راه‌های استان‌های تهران، قزوین، البرز، گلستان و خراسان شمالی خبر داد.

تشکیل کمیته ویژه تامین ناوگان برای سفرهای اربعین حسینی 

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل کمیته ویژه تامین ناوگان برای سفرهای اربعین حسینی ۱۴۰۲ به منظور خدمت رسانی شایسته به زائران خبر داد.

واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کشور در حال پیگیری است

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به برنامه های این سازمان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، گفت: واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس به کشور در حال پیگیری است.

ساخت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است که سیستان و بلوچستان از جمله استان ها با بیشترین طول در حال اجراست.