شناسهٔ خبر: 136607 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش نسبی دما و جوی آرام در بیشتر مناطق کشور تا ۵ روز آینده

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی آب و هوا و شرایط جوی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور را آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز شنبه ۲۷ خردادماه پرداخت و گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز هم در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. 

وی افزود: این شرایط روز یکشنبه در مناطق شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه هم در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و اردبیل رخ می‌دهد که در مناطق مستعد با گرد و خاک همراه خواهد شد.

به گفته رفیعی طی پنج روز آینده مناطقی از شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات با وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌ها دریای خزر را برای امروز مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و مناطق شرقی دریای عمان نیز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

رفیعی آسمان تهران را برای امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و افزود: طی ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد در پایتخت شدید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۶ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم ۲۱ درجه بالای صفر شد.