شناسهٔ خبر: 136612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی درخواست صدور ۶ پروانه انبوه سازی در اولین جلسه کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازی قزوین

قزوین در جلسه کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، تعداد ۶ پرونده انبوه سازی مورد بررسی قرار گرفت تا پروانه صلاحیت مربوطه برای متقاضیان صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، سید علی هاشمی با اشاره به اینکه صدور پروانه اشتغال به کار انبوه سازی افراد حقیقی و حقوقی در این کمیته بررسی خواهد شد گفت: در این جلسه تعداد ۶ پرونده انبوه سازی مورد بررسی قرار گرفت که شامل ۲ مورد صدور پروانه ۴ مورد تمدید پروانه برای متقاضیان بود.

وی افزود: به اشخاص حقیقی و حقوقی که توانمندی مدیریت و مسئولیت پدید آوری طرح ها و تامین جذب سرمایه و مدیریت تولید و عرضه مسکن و ساختمان، با استفاده از فناوری های نوین ساختمان را دارند پروانه انبوه سازی اعطا می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در این کمیته موارد دارای امتیاز در ارزیابی متقاضیان صدور پروانه انبوه سازی اعم از مدرک تحصیلی، توان مالی، سوابق حرفه ای انجام شده و مطلوبیت کارهای انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: بنا بر مصوبه هیات چهارنفره استان برای مالکینی که قصد ساخت ساختمان دارای ۱۰ واحد مسکونی یا بیشتر دارند و یامالکینی که به طور همزمان ۲ پروانه ساختمانی به نام آنها صادر شده باشد، انبوه ساز محسوب می شوند و صدور پروانه ساختمانی برای آنها مشروط به داشتن پروانه اشتغال به کار انبوه سازی است.

کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازان مسکن و ساختمان استان قزوین متشکل از مدیر کل راه و شهرسازی به عنوان رییس کمیته، رییس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان استان، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رییس کانون کاردانهای فنی ساختمان استان و یک نفر از انجمن صنفی انبوه سازان به عنوان دبیر کمیته و دو نفر  صاحب نظر به انتخاب کمیته است.