شناسهٔ خبر: 136623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

اجرای طرح راهداری محوری در جاده های کردستان

کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان از اجرای طرح نگهداری محوری راههای اصلی و شریانی با رویکرد افزایش ایمنی تردد ، بخشندگی و زیبایی راه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی اظهار کرد: طرح راهداری محوری، به منظور افزایش ایمنی جاده‌ای در راه‌های اصلی و شریانی استان آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، شانه سازی راهها، هدایت آب‌های سطحی و کنترل ابنیه‌های فنی در مسیرهای اصلی  را از اهداف این طرح عنوان کرد.

حسنی افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان، افزایش ایمنی تردد در مناطق مرزی برای زائران اربعین حسینی هم در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۸ کیلومتر راه اصلی و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، افزود:  امسال باید با انجام کارهای عملیاتی ۱۶ نقطه حادثه خیز در جاده های استان رفع شود.

حسنی گفت: امسال ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات راهداری در استان اختصاص یافته که نسبت سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.