شناسهٔ خبر: 136629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای استان خبرداد:

برگزاری جلسه به منظور برنامه ریزی شروع سفرهای تابستانی

کمیسیون ایمنی راهها مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راههای استان از برگزاری جلسه به منظور برنامه ریزی شروع سفرهای تابستانی و اقدامات مرتبط از قبیل شروع عملیات اصلاح شیب شیروانی در محور غرب، تقویت توان عملیاتی پلیس راه در محورهای استان و هم افزایی با دهیاران و سایر دستگاههای دولتی به منظور ارتقا ایمنی سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، مهنا اشرف زاده در تشریح عملکرد ۳ ماهه آن کمیسیون اظهار داشت: تاکنون برگزاری۲ جلسه شورای راهبری تصادفات استان، ۹جلسه قرارگاه عملیاتی نوروز و ۳ جلسه کمیته فنی ذیل کمیسیون ایمنی راههای استان صورت گرفته است .

وی گفت: در جلسات متعدد کمیسیون ایمنی راههای استان و کمیته های ذیربط وضعیت تصادفات و تردد در ایام نوروز سنوات گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت که منجر به شناسایی مشکلات و برنامه ریزی جهت رفع و کاهش تصادفات در محورهای استان گردید.

مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی راهها افزود: هم افزایی میان بخشی به منظور ارتقا ایمنی سفرهای نوروزی با کلیه دستگاههای اجرایی استان، فرمانداریها، دهیاریها و بخش خصوصی، برپایی ایستگاههای پویش همراهان سفر، توزیع بسته های فرهنگی آموزشی و تهیه و پخش برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ترافیک از طریق صدا و سیمای استان، نظارت بر عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط دستگاههای عضو کمیسیون از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقا ایمنی ترافیک در ایام نوروز بوده که منجر به کاهش ۱۶.۷ درصد تصادفات فوتی وکاهش ۱۸.۴درصد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در ایام طرح نوروز سال جاری گردیده است.

اشرف زاده بیان داشت: همراهی مقام محترم قضایی در برخورد با تخلفات حادثه ساز در محورهای استان موضوع حائز اهمیت دیگر در ایام طرح نوروز بوده که منجر به کاهش تخلفات خصوصا تخلفات سرعت و درنتیجه کاهش تصادفات گردیده است. شایان ذکر است این موضوع به صورت گسترده در محورهای استان با نصب بنر علی الخصوص در محل پاسگاههای پلیس راه اطلاع رسانی انجام گردیده بود.

وی در پایان افزود: از دیگر اقدامات مهم کمیسیون ایمنی راههای استان در کاهش تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی تقویت توان عملیاتی و خودرو یی پلیس راه با استفاده از حضور نیروهای بسیج و دهیاران و خودروهای سایر ارگانهای دولتی در ایام طرح نوروز می باشد که بدین منظور تحویل تعداد ۱۰۰ عدد چراغ مگنتی و اذرخشی ویژه خودرو پلیس به فرمانداری های استان در ایام نوروز، تحویل تعداد ۳۰۰ عدد جلیقه پلیس یار به نیروهای بسیجی شرکت کننده در طرح و ساماندهی واحدهای امدادخودرو از دیگر اقدامات کمیسیون ایمنی راهها بوده است.