شناسهٔ خبر: 136648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از ظرفیت شرکت‌ ماشین سازی اراک توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای / توافق برای تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل تقاطع غیرهمسطح سد الغدیر ساوه

ماشین سازی اراک معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به‌منظور بررسی روند ساخت پل‌های پیش‌ساخته در اراک از شرکت ماشین سازی اراک بازدید و برای تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل تقاطع غیرهمسطح سد الغدیر ساوه توافق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان در سفر به استان مرکزی، با حضور در شرکت ماشین سازی اراک از خط تولید پل‌های پیش ساخته ویژه مدیریت بحران بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌ ماشین سازی اراک در خصوص ساخت پل‌های پیش ساخته برای استفاده در هنگام وقوع بحران‌های احتمالی، روند ساخت پل‌های سازه فلزی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

اکبری پس از تست بارگزاری و فنی پل ساخته شده، بر سیستم مدولار و سبک سازی در ساخت پل‌های مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: طراحی این پل‌ها باید به گونه‌ای باشد که در زمان بحران به‌راحتی قابل حمل و نصب در محل باشند.

وی در ادامه در نشستی تخصصی با مدیران شرکت ماشین سازی اراک ضمن تأکید بر تسریع در روند ساخت پل‌ها، بر تداوم همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تولید و ساخت انواع مختلفی از پل‌های پیش ساخته نیز اشاره کرد.

توافق سازمان راهداری برای تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل تقاطع غیرهمسطح سد الغدیر ساوه

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه سفر خود به استان مرکزی با علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز دیدار و درخصوص ارتقاء ایمنی راه‌ها در استان مرکزی گفتگو و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش اکبری با اشاره به ابلاغ اعتبارات ملی برای پیشبرد اهداف سازمان درخصوص ارتقاء کیفیت راه‌های استان مرکزی گفت: یکی از اولویت‌های مهم در حوزه راه‌های استان مرکزی ارتقاء رویه آسفالتی محورهای دلیجان-سلفچگان، دلیجان-محلات و اراک-سلفچگان است که اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ارتقاء ایمنی راه‌های استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۷ کیلومتر حفاظ بتنی مفصلی (نیوجرسی) با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه راه‌های شریانی استان مرکزی اجرا می‌شود که در نوع خود اقدامی بسیار ارزشمند در افزایش ضریب ایمنی راه‌هاست.

علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ارتقاء کیفیت راه‌های استان بر ضرورت ایمن‌سازی نقاط پرتصادف اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین و دارای اولویت‌ترین نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان مرکزی، سه راهی سد الغدیر در محور قدیم ساوه-همدان است که نیاز به هم افزایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تکمیل این طرح دارد.

وی تصریح کرد: با هم افزایی سازمان راهداری و استانداری مرکزی برای احداث یک تقاطع غیرهمسطح در محور مذکور، مسلما در کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن گام بزرگی برداشته خواهد شد.

در پایان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از تأمین اعتبار لازم برای احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی سد الغدیر خبر داد و گفت: قیر مورد نیاز برای اجرای ۱۶ کیلومتر از باند دوم محور قدیم ساوه-همدان نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین خواهد شد تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

شایان ذکر است معاون راهداری سازمان در ادامه با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی درخصوص ایمن سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه‌های سازمان و مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، معاون راهداری سازمان را در این بازدید ها همراهی کردند.