شناسهٔ خبر: 136738 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

پایانه مرزی رازی به بهره‌برداری می‌رسد

پایانه مرزی رازی پایانه‌مرزی رازی و ۱۵۳کیلومتر پروژه آسفالت راه روستایی در استان آذربایجان‌غربی با حضور وزیر راه‌ و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان‌راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عملیات ساخت طرح جامع پایانه مرزی رازی که در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، طی روزهای آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

بر اساس این گزارش، تبادلات مرزی و رونق اقتصادی کشور و منطقه با افتتاح پایانه مرزی رازی توسعه می‌یابد.

این گزارش حاکی است برای ساخت این پایانه با مساحت بیش از ۸ هزار متر مربع ، ۳۰۰ میلیارد تومان (با فهرست بهای سال ۱۳۹۸) هزینه شده است و دارای سالن‌های تجاری، مسافری و نیز محوطه‌سازی لیست اختیاری و اجباری است.

این گزارش می‌افزاید: پایانه مرزی رازی از سال ۱۳۹۰ به‌صورت سایت موقت کار خود را آغاز کرده و در طول این سال ها یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور به لحاظ مسافری بود که اوج این ترددها پس از اتمام طرح جامع پایانه مرزی شامل سالن های تجاری، مسافری و محوطه شاهد هستیم به‌طوری‌که در سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از این مرز تردد داشتند.

گفتنی است با افزایش ساعات کاری در پایانه مرزی رازی و امکان تردد ۲۴ ساعته در این مرز، مدت زمان تردد مسافر از ۳ ساعت به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش یافت که باعث رضایتمندی دولت ترکیه نیز شده است، همچنین در آینده‌ای نه چندان دور، فرآیند ترانزیت و صادرات کالا نیز در این مرز از سر گرفته خواهد شد.