شناسهٔ خبر: 136740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه ساخت و توسعه ١٤٠٠ کیلومتر راه روستایی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستـان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، اداره کل راه و شهرسازی لارستـان و قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در زمینه احداث، ترمیم و روکش آسفالت ١٤٠٠ کیلومتر راه روستایی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان)، تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، اداره کل راه و شهرسازی لارستـان و قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در زمینه احداث، ترمیم و روکش آسفالت ١٤٠٠ کیلومتر راه روستایی منعقد شد.

شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستـان در این خصوص اظهار داشت :راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می کند و این مهم موجب شده توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها و همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیردولتی در کنار مردمان جوامع روستایی شکل بگیرد.

شبانی با بیان اینکه : جاده های روستایی مویرگ های تغذیه اقتصادی کشور هستند و همواره نقش مهمی در توسعه اقتصاد و کشاورزی دارند، تصریح کرد : این تفاهم نامه با رویکرد محرومیت زدایی و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر در سال مهار تورم و رشد تولید برای راه های روستایی شهرهای تـابعـه حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستـان با قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام منعقد شده است.

وی افزود : در این تفاهم نامه ساخت ١٤٠٠ کیلومتر راه روستایی شامل احداث، زیرسازی، ابنیه فنی و اجرای آسفالت در روستاهای که تاکنون در این سالها جاده های ارتباطی آنها با مشکلات عدیده مواجه هست، با اولویت بندی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان گفت: هدف این تفاهم نامه تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و … در راستای اهداف و ماموریت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه احداث، بهسازی و روکش آسفالت راههای روستایی است.