شناسهٔ خبر: 136760 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

تکمیل زیرساخت‌های پایانه برکت از اولویت‌های سازمان راهداری در اربعین ۱۴۰۲ است

مرز مهران معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد اربعین مرز مهران گفت: تکمیل زیرساخت های پایانه برکت در مرز بین المللی مهران از اولویت‌های این سازمان برای اربعین ۱۴۰۲ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست ستاد اربعین در مرز مهران، خدمت رسانی بی منت و صادقانه به زائران را اولویت این سازمان در ایام اربعین ذکر کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به آسفالت محوطه پایانه برکت اشاره کرد و ادامه داد: تمامی محوطه پایانه باید آسفالت و سالن استراحت رانندگان این بخش نیز تا اربعین امسال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سال گذشته سالن انتظار در پایانه وجود نداشت، تاکید کرد: هم اکنون محوطه ۲۵۰۰ متری با تلاش عوامل راهداری آماده شده و قرار است تا ۶۰۰۰ متر توسعه یابد تا جوابگوی مسافران در این پایانه جهت استراحت و انتظار زوار باشد.

امانی یادآور شد: پایانه برکت جزء شرح وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نبود، اما امسال طبق مصوبه ستاد اربعین به سازمان واگذار شده و در این راستا از اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی جهت ساخت سایبان و سالن انتظار صورت گرفته است.

وی افزود:در تلاشیم در زمان باقیمانده تا اربعین اقداماتی چون خوابگاه رانندگان، سالن انتظار برای مسافران، تونل‌های سرما و سایبان که در حال انجام است، روند کار تسریع و نهایی شود.

امانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر منتهی به مرز و پایانه مهران تاکید کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در سطح زیرساخت‌های اربعین، اقدامات خوبی در محورهای مختلف استان انجام شده و امیدواریم تا پایان مردادماه کلیه اقدامات زیربنایی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سایبان‌ها افزود: کلیه مسافران باید در تمام مسیر، از پیاده شدن تا نقطه صفر مرزی از یک تونل و کریدور خنک عبور کنند.

امانی ادامه داد: در پایانه برکت ایجاد سالن انتظار برای مسافران که بخشی از آن صورت گرفته و باید ارتقا داده شود و سراسر محوطه عملیاتی پایانه نیز آسفالت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضرورت بهبود فضای سبز پایانه مهران و کاشت درختانی متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیم شهرستان را یادآور شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وی اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشترین تردد از مرز مهران صورت می گیرد و در موج برگشت زائران مرز مهران را به خاطر نزدیکی انتخاب می‌کنند، از زائران درخواست داریم حتی الامکان از خودرو شخصی استفاده کنند تا در برگشت با مشکلی برخورد نکنند.