شناسهٔ خبر: 136763 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

وزش باد شدید و تگرگ در اردبیل و آذربایجان شرقی

باد طوفان توفان وزش باد سازمان هواشناسی کشور نسبت به رشد ابرهای همرفتی و رگبار و وزش باد شدید در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب را به دنبال دارد،‌ هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز و فردا موجب رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ می‌شود.

این شرایط جوی نیمه شمالی اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد.

اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی می‌شود.

اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.