شناسهٔ خبر: 136793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

ابنیه فنی و پل خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، علیزاده، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:در حال حاضر ۲۶ پروژه ابنیه فنی و پل با پیشرفت ۵۴ درصدی در سطح راه های این استان در حال اجرا هستند.

وی افزود: پروژه های تعریض ابنیه فنی محورها، تعمیرات اساسی پل ها، تعمیرات پل های آسیب دیده از سیل در سطح استان و تبدیل آبنمابه پل در محورهای مختلف براساس اعتبار ابلاغی از جمله مهم ترین پروژه های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۶۰۰ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان وجود دارد.

علیزاده ادامه داد: یکی دیگراز مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی و تنقیه پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد:احداث و مرمت رادیه و برید پل ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم سازی فونداسیون پل ها و تعمیر و مرمت پایه های پل ها و مرمت و تعویض دال پل ها، احداث و مرمت قرنیزوحفاظ پل ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل ها، احداث و مرمت دیوارسیون ها و تنقیه و لایروبی پل ها و قنوها و نظایر آن است.

علیزاده یادآور شد: بازدیدها و بازرسی های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظورعبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه BMS که مختص ثبت مشخصات پل ها است در استان راه اندازی شده و تمامی پل های سطح استان در آن توسط کارشناسان مربوطه  ثبت و از داده های ثبت شده در جهت پیشبرد اهداف سازمان و مدیریت نگهداری ابنیه فنی راه ها  استفاده می شود.