شناسهٔ خبر: 136795 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌غرب کشور /گردوخاک در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌غرب طی ۳ روز آینده

گردوخاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام باران، رگبار و رعدوبرق در استان‌های شمالی از وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا طی سه روز آینده در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌غرب خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، غرب سواحل خزر در ساعات بعدازظهر رگبار باران، رعدوبرق و گاهش وزش باد پیش‌بینی شده است. طی دو روز آینده علاوه بر این مناطق،‌ شرق سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما برای روزهای آتی در مناطق شمالی کشور از جوی آرام برای پایان هفته خبر داد.

رفیعی توضیح داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش دارند. طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب‌غرب سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا در آن مناطق خواهد شد.

به گفته وی، از امروز تا پنجشبنه غرب خلیج‌فارس و شرق دریای عمان، و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تهران در ساعات بعدازظهر، وزش باد همراه با گردوخاک دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۷ و کمینه دما نیز ۲۶ درجه بالای صفر است.