شناسهٔ خبر: 136885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر خبر داد؛

اولین قرعه کشی واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا در دشتستان

قرعه کشی واگذاری زمین در شهرستان دشتستان بوشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: اولین قرعه‌کشی واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شهرستان دشتستان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در جلسه ای که در فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اول ما قانون جوانی جمعیت است و واگذاری های ما هر چه سریعتر می باست انجام شود و تعامل و مساعدت همه شهرداران و ادارات خدمات رسان را جهت آماده سازی این اراضی خواستار شدند.

دستغیبی افزود: در شهرستان دشتستان قرعه‌کشی از میان کسانی که در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند، انجام شد که بر این اساس تعداد ۱۳ قطعه زمین و به تفکیک برای شهرهای آبپخش ۶ نفر، سعدآباد ۶ نفر و بوشکان ۱ نفر تخصیص پیدا کرد.

وی بیان کرد: در این قرعه‌کشی که برای خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در شهرستان دشتستان انجام شد، زمین به خانواده‌ها تخصیص پیدا کرد و اقدامات مربوطه در راستای واگذاری زمین نیز انجام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: متقاضیان برنده جهت انعقاد قرارداد می بایست با تکمیل کردن پرونده (مطابق بخشنامه ابلاغی) به اداره راه و شهرسازی مراجعه نمایند.

زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان نیز افزود: یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه در قالب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

هوایی خاطر نشان کرد : زمین‌های این طرح، به کسانی که حتی فرم «ج» آن‌ها قرمز شده باشد و یا قبلا مسکن مهر دریافت کرده‌اند نیز تعلق می‌گیرد.

احمد بنافی فرماندار دشتستان نیز گفت: استفاده از همه ظرفیت های اداره راه و شهرسازی در خصوص تحقق واگذاری زمین موضوع جوانی جمعیت ضرورت دارد و پویایی هر جامعه ای را جمعیت جوان آن جامعه برشمردند.

بنافی تاکید  کرد همکاری سایر دستگاهها با اداره راه و شهرسازی در خصوص اهداء زمین موضوع جوانی جمعیت ضروری بوده وهمکاری همه دستگاههای مرتبط را خواستار شدند.

وی جوانی جمعیت را سرمایه یک کشور دانست و افزود:  دولت در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های جوانی جمعیت است در تلاش هستیم که تمام ظرفیت ها را در این خصوص بکار بگیریم.