شناسهٔ خبر: 136888 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد؛

۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی سهمیه ابلاغی استان اردبیل از نهضت ملی مسکن

کاهش هزینه های مسکن با هدف حمایت از فاقدین مسکن در حال پیگیری است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سهمیه ابلاغی استان اردبیل از طرح نهضت ملی مسکن در چهارسال ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل طی بازدید شبانه احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به استان اردبیل از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن پروژه ۵۷۰ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل که با همراهی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران استانی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سهمیه ابلاغی استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی در برنامه ۴ ساله می باشد که از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد برنامه یک ساله است.

وی گفت: در حوزه شهری، اهمیت به مناطق بافت فرسوده در جهش مسکن نقش مهمی دارد و به همین دلیل مشوق‌هایی برای احیای بافت فرسوده تدوین و تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: عملیات آماده سازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن پروژه ۵۷۰ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل در حال اجرا است.

حیدری ادامه داد : تخصیص زمین به ۱۰هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل که اقدام به واریز ۸۰ میلیون تومان آورده اولیه کرده بودند، در قالب ۱۱ قطعه به پیمانکاران واگذار و عملیات اجرایی احداث واحدها در این شهرک آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با حمایت های استاندار اردبیل و مسئولان مربوطه، مشکل کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل رفع شده است.

وزیر کشور در این بازدید گفت: برنامه اصلی دولت خانه دار کردن فاقدین مسکن و کاهش هزینه‌های ساخت مسکنِ طرح نهضت ملی بوده که در دولت و مجلس در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم ساخت هر سال یک میلیون مسکن و در نهایت ۴ میلیون مسکن شهری و روستایی در مدت ۴ سال است و اهتمام دولت به طور ویژه در حال انجام این طرح در کشور است.

وزیر کشور با اشاره به کاهش هزینه‌های ساخت مسکن در طرح نهضت ملی که یکی از دغدغه‌های دولت است افزود : وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی ساخت مسکن و موضوعات مرتبط با این طرحهاست و در وزارتخانه هم برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها از جمله در بخش بیمه تدوین شده و باتوجه به شرایط قانونی طرح ، باید در مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود که این مسئله در حال پیگیری است.