شناسهٔ خبر: 136901 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان:

۵۵۳ هزار آزمایش کنترل کیفی در خوزستان انجام شد

ناصر شعبانی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان گفت: این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته در راستای اهداف کلان دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی، رکورد انجام ۵۵۳ هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی را ثبت و نقش آفرینی تاثیرگذاری را در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ناصر شعبانی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان گفت: این آزمایشگاه با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و توانمند و همچنین به کارگیری تجهیزات بروز و منحصربفرد در شعب مستقر در شهرستانهای اهواز، آبادان، اندیمشک، بهبهان، ماهشهر، مسجد سلیمان، رامهرمز و با ۴۶ واحد محلی مستقر و ۱۵ واحد غیر مستقر توانسته نتایج مطالعات و آزمایش‌های فنی و مهندسی را منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت در اختیار کارفرما قرار داده و نقش موثری در کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی داشته باشد.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان با اشاره به تلاش‌های انجام شده راستای ورود به بازارهای جدید و ارائه خدمات منحصربفرد تصریح کرد: این آزمایشگاه طی سال گذشته با ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل بنادر و دریانوردی در سه حوزه استانی، بنادر آبادان و خرمشهر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت آب فاضلاب، پروژهای نفتی نظیر پتروپارس ایران، پتروپارس لیمیتد، پترو سازه مبین، شرکت بین المللی پیمانکاری عمومی ایران، شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، مناطق ویژه اقتصادی، مناطق پتروشیمی، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، نظام مهندسی معدن و نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها،... همکاری قابل توجه  و حضوری تاثیرگذار در پروژه‌های عمرانی سطح استان داشته باشد.

شعبانی اضافه کرد: حضور مستمر در پروژه‌های پالایشگاه نفت آبادان، پالایشگاه گاز خلیج فارس بهبهان، مطالعه ژئوتکنیک، لرزه خیزی، زمین شناسی و انجام آزمایش‌های جوش و غیرمخرب را در پروژهای  خصوصی و یا دولتی از دیگر اقدامات این آزمایشگاه در استان خوزستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت رکورد ۵۵۳ هزار آزمایش در پروژه‌های ملی، استانی و خصوصی در بخش‌های مقاومت مصالح، مطالعه مسیر، مکانیک خاک، شیمی، غیر مخرب، ژئوتکنیک، اختلاط بتن، اختلاط آسفالت، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ متر حفاری و ... با کار جهادی و تلاش شبانه‌ روزی پرسنل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان شکل گرفته است.

شعبانی با اشاره به استفاده از تجهیزات بروز و منحصربفرد گفت: این آزمایشگاه سال گذشته با تجهیز به دستگاه‌های جدید مانند دستگاه اندازه‌ گیری ضخامت فلزات و تمدید استاندارد مدیریت کیفیت ( ایزو ۱۷۰۲۵ )، استقرار در پروژه های نظام مهندسی ساختمان ، انجام آزمایشات مرغوبیت مصالح اکتشافات معدنی مربوط به نظام مهندسی معدن، انجام آزمایش‌های دوام در پروژه‌های حوزه خلیج فارس  توانسته  گام بلندی را در ارتقاء کیفی پروژه‌های سطح استان بردارد.

وی ادامه داد: به همت  این اداره کل و ستاد مرکزی شرکت در راستای توانمند سازی کارشناسان و مدیران اجرایی استان ۲ هزار و ۷۵۷ نفر- ساعت کارگاه‌ها، سمینارعلمی و دوره‌های آموزشی در سطح استان برگزار شده است .