شناسهٔ خبر: 136907 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از فردا

هوای آفتابی آسمان صاف کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز طی امروز تا روز شنبه خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه 30 خرداد پرداخت و گفت: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

وی افزود: علاوه بر این مناطق در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعد از ظهر نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: این بارش‌ها به تناوب تا پایان هفته ادامه می‌یابد و طی پنج روز آینده هم در مناطق شرق و شمال شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک، پدیده غالب است.

رفیعی ادامه داد: طی این مدت در مناطق غرب و جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، سرعت وزش باد موجب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق مستعد می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز چهارشنبه تا شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پیش‌بینی هوای پایتخت نیز گفت: تهران در برخی ساعات غبار محلی خواهد داشت و در بعد از ظهر وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: بیشینه دما به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید و کمینه دما نیز امروز به ۲۳ درجه رسید.