شناسهٔ خبر: 136913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای راهبری تصادفات جاده‌ای استان؛

علت تصادفات و اقدامات انجام شده برای ارتقاء ایمنی راه‌های استان مرکزی بررسی شد

شورای راهبری تصادفات استان مرکزی نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با حضور استاندارمرکزی و مسئولان اجرایی عضو این شورا با هدف ارزیابی اجرای مصوبات جلسه قبلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با حضور استاندارمرکزی و مسئولان اجرایی عضو این شورا با هدف ارزیابی اجرای مصوبات جلسه قبل که به طور عمده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال انجام است برگزار شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در بخش‌های مختلف از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی، ایجاد دوربرگردان‌های ایمن، روکش آسفالت و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی در سراسر استان پرداخت.

جهانی افزود: روند اجرای پروژه‌های راهداری در اغلب شهرستان‌های استان با سرعت مطلوب در حال اجراست و پروژه‌های متعددی در حال انجام است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن این استان در کریدورهای عبوری شرق به غرب و شمال به جنوب کشور گفت: استان مرکزی از نظر ترددهای بین‌استانی جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داده است که این امر نشان دهنده اهمیت بالای راه‌های استان و لزوم تامین اعتبارات ویژه برای نگهداری راهها است.

جهانی ادامه داد: در یکسال اخیر اقدامات ویژه‌ای برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات و تجهیز آنها به سیستم محاسبه میانگین سرعت به عمل آمده است.

وی متوسط سرعت در راه‌های استان مرکزی را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: کنترل سرعت در جاده‌های استان نیازمند هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط در امر ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در استان فعال بوده و هم‌اکنون تمام محورهای مواصلاتی استان به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شده است.

در این نشست احداث و راه‌اندازی مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی در مسیر آزادراه همدان به ساوه با توجه به طول ۱۵۰ کیلومتری و نبود زیرساخت‌های خدماتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با سرمایه‌گذار این آزادراه که متقاضی احداث مجتمع خدمات بین‌راهی است مذاکرات لازم به عمل آید و در صورتی که سرمایه‌گذار موصوف تمایلی به سرمایه‌گذاری در این خصوص نداشته باشد فراخوان عمومی برای جذب سرمایه‌گذار منتشر شود.

همچنین استفاده از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی جاده‌ای استان به منظور اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ترافیکی و انتشار پیام‌های ترافیکی به خصوص در ایام خاص و زمان‌های پیک مسافرت مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار مرکزی نیز در این نشست، اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های استان را امیدبخش عنوان کرد و ضرورت سرعت‌ بخشیدن به اجرای این طرح‌ها را مورد تاکید قرار داد.

مخلص‌الائمه افزود: اقدامات امیدبخشی انجام‌ شده در این حوزه باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: اجرای پل روگذر خیرآباد در مسیر بزرگراه اراک - تهران و تقاطع غیرهمسطح دوراهی خنداب در بزرگراه اراک - بروجرد پس از سالها رکود، سرعت گرفته است.

استاندار مرکزی اجرای مصوبات شورای راهبری تصادفات استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مصوبات قبلی این شورا محقق شده است.