شناسهٔ خبر: 136923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش نظارت بر ناوگان حمل مواد معدنی در بوشهر/ رانندگان ملزم به دریافت بارنامه هستند

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی که نسبت به جابه‌جایی بار در مسیرهای استان اقدام می‌کنند ملزم به دریافت بارنامه و کارت هوشمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) مهدی شهابی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی که نسبت به جابه‌جایی بار در مسیرهای استان اقدام می‌کنند ملزم به دریافت بارنامه و کارت هوشمند هستند.

مهدی شهابی در نشست کارگروه ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی با حضور نمایندگانی از اداره کل صمت، پلیس راه، استانداری، شهرداری و سازمان نظام مهندسی معادن بوشهر، افزود: صدور بارنامه برای حمل مواد معدنی در جاده‌های استان فقط با وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز است.

شهابی افزود: ناوگان سنگین از جمله کامیون و تریلی که تحت پوشش بارنامه قرار می گیرند، ایمنی تردد آنها در مسیرهای ارتباطی استان ارتقا می‌یابد، چرا که ملزم به دریافت کارت هوشمند و معاینه فنی خودرو می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر یادآور شد: بیشترین معادن استان در شهرستان های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان می باشند که در قالب گشت های کنترل و نظارت و بوسیله باسکول های سیار وهمچنین ۴ سیستم توزین در حال حرکت در پلیس راهها بر آن نظارت می شود.

شهابی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف اضافه تناژ،  ضمن اعمال قانون و پرداخت جریمه  خسارت وارده بر راه؛  بار اضافی تخلیه و توقیف ناوگان  اقدام می شود.

این مقام مسئول با اشاره به کشف ۷۵ تخلف اضافه تناژ در استان از ابتدای سال یادآور شد: میزان اضافه تناژ شناسایی شده ۲۱۰ تن بوده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر تصریح کرد: برای ترمیم و بهسازی یک کیلومتر از راه های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه های صادره پاسخگوی این خسارتها نیست، از این رو مقرر شده از مبدا و شروع بارگیری ناوگان در معادن، بر تناژ آن نظارت صورت بگیرد.

استان بوشهر حدود ۱۶۰ معدن فعال با ظرفیت اسمی استخراج ۲۰ میلیون تن در سال  است.