شناسهٔ خبر: 136928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک جنوب استان خبر داد؛

شناسایی و کشف ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

شناسایی و کشف 22 تخلف اضافه تناژ در جاده های بوشهر رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۸۲ تخلف اضافه تناژ در محور های جنوب استان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهاب الدین نوایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان اظهار کرد: طبق پایش های به عمل آمده ۸۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته اند، شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی افزود:کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول های منصوب در پلیس راه و سامانه WIM ( توزین در حال حرکت بار) انجام می شود.

نوایی عنوان کرد: حتی تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راه ها و ابنیه و تاسیسات مربوطه می شود، اما تناژ غیرمجاز تخریب ها را تسریع می بخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرائم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه جنوب استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و... در دست اجرا است.