شناسهٔ خبر: 136934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد؛

استان قزوین جز ۵ استان برتر کشور در جهت تخصیص قیر

هاشمی مدیرکل مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین یکی از ۵ استان برتر کشور در جهت تخصیص قیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین پیرامون عملکرد این اداره کل در حوزه باز آفرینی شهری و تخصیص قیر به استان قزوین گفت: تفویض جذب  قیر در سال۱۴۰۰ در استان قزوین در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ شهر محمدیه ۱۰۰۰تن  و شهر بوئین زهرا ۲۶۳تن قیر سهیمه داشتند که این مقدار برای مسکن مهر استفاده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در شهر آبگرم ۱۶تن ،در شهر اسفرورین ۱۴۳تن، در شهر دانسفهان ۱۵۶تن و شهر شال ۱۹۴تن برای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری قیر تخصیص یافته است.

هاشمی ادامه داد: چون در استان قزوین معبر خاکی نداشتیم تا بیشتر این مقدار جذب نمایم، در مجموع هزار ۷۷۲ تن قیر برای استان قزوین تخصیص یافت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه اضافه کرد: استان قزوین جز ۵استان برتر کشور در جهت تخصیص قیر می‌باشد که حاصل تلاش این اداره کل در خدمت به مردم است.

لازم به ذکر می باشد،قیر باید در محل های مصوب هدف استفاده می‌شد که فاقد هر گونه آسفالت باشد و حتما باید آسفالت برای معابر خاکی استفاده شود که این از ویژگیهای تخصیص قیر در بافتهای فرسوده است.