شناسهٔ خبر: 136939 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی:

آماده همکاری بیشتر بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی دریانوردی هستیم/ پایش مستمر آب‌های تحت نظارت در دستور کار سازمان بنادر

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در صدد هستیم تا در کنار مشارکت بیشتر نهادهای ذیربط دریایی جهت پیاده‌سازی استانداردهای ملی و بین‌المللی، شاهد حضور شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان در بخش هیدروگرافی باشیم تا هر چه بیشتر در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی قدم برداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی با اشاره به شعار "هیدروگرافی؛ زیربنای همسان رقومی دریاها و اقیانوس‌ها"برای روز جهانی هیدروگرافی امسال، ابراز امیدواری کرد در کنار مشارکت بیشتر نهادهای ذیربط دریایی جهت پیاده سازی استانداردهای ملی و بین‌المللی، شاهد به خدمت گرفتن شرکت های خصوصی و دانش بنیان در بخش هیدروگرافی باشیم تا هر چه بیشتر در راستای ارتقای ایمنی دریانوردی قدم برداریم.

در پیام علی‌اکبر صفایی چنین آمده است: سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان مرجع دریایی کشور و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی هیدروگرافی (IHO)، با التزام به قانون سولاس، همواره به دنبال ارایه خدمات مناسب در خصوص انتشار و به‌روزرسانی چارتهای دریانوردی برای استفاده دریانوردان و سایر ذینفعان دریایی بوده است.

در همین راستا با توسعه سازه‌های ساحلی و فراساحلی در دریاها و افزایش ترددهای دریایی در کلیه بنادر اصلی و بازرگانی کشور، نظارت و پایش مستمر آب‌های تحت نظارت با به‌کارگیری نیروی انسانی داخلی مجرب و شناورهای تخصصی و تجهیزات مدرن هیدروگرافی و استفاده از روشهای نوین از طریق شرکتهای مهندسی مشاور و تعامل نزدیک با سازمانهای ذی‌ربط در حال انجام است.

بر همین اساس، سازمان بین‌المللی هیدروگرافی (IHO) با هدف ایجاد یک تصویر مجازی پایدار، با وضوح بالا، چند بعدی و تقریباً واقعی از دریاها و اقیانوس‌ها برای استفاده شهروندان، محققان و سیاستگذاران و ارایه بستر همکاری بین‌المللی، شعار" هیدروگرافی؛ زیربنای همسان رقومی دریاها و اقیانوس‌ها " را انتخاب و اعلام نموده است.

سازمان بنادر و دریانوردی نیز به‌ تبع شعار روز جهانی هیدروگرافی و در مسیر اجرایی نمودن طرح استراتژیک سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، تمامی تلاش‌ و حمایت خود را برای تهیه و پیاده سازی دستورالعمل های موجود جهت یکپارچه و همسان سازی چارت های دریانوردی با رعایت جمیع ملاحظات امنیتی کشور، به کار گمارده است.

امید وارم با همکاری سایر نهادهای ذینفع در دریا در سطح ملی ، شاهد به خدمت گرفتن و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این حوزه باشیم تا هر چه بیشتر در جهت ارتقای ایمنی دریانوردی و بهره‌برداری سالم از منابع دریایی قدم برداریم.

به نمایندگی از جامعه دریایی و بندری کشور، روز جهانی هیدروگرافی را به مدیران، مسئولان و کارشناسان حوزه دریایی کشور به ویژه هیدروگرافان تبریک عرض نموده و برای همه این عزیزان که سهمی در اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این عرصه دارند، سلامتی و موفقیت روز افزون را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.