شناسهٔ خبر: 136945 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد:

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سال جاری از مرز یک میلیون تن گذشت

بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ، حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز یک میلیون تن گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز یک میلیون تن گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۲ هزار تن کالا در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده، که در همسنجی با میزان ۷۹۷ هزار تنِ مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

موسی پور افزود: بر اساس تحلیل داده های آماری از عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد ، تخلیه کالا در این مدت با رشد ۳۷ درصدی به بیش از ۷۲۵ هزار تن و بارگیری نیز با رشد ۱۵ درصدی به بیش از ۳۰۷ هزار تن رسیده است.

به گفته موسی‌پور، بندرامیرآباد در سال جاری توانست ترانزیت بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا را به کشورهای حوزه CIS به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه حمل ریلی به عنوان یکی از شقوق حمل و نقل کالا از ظرفیت های راهبردی می باشد که بندرامیرآباد در حوزه حمل و نقل ترکیبی و یکسره کالا از آن بهره می‌برد از حمل ریلی بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن کالا و افزایش ۲ برابری آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال جاری خبر داد.

موسی پور در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اولویت قرار داشتن اقتصاد دریامحور در برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم و نگاه به این مقوله مهم در سند تحول کشور و ظرفیتهای قانونی ایجاد شده در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ، بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و راهبردی ، گام بلندی را در تحقق چشم انداز اقتصادی کشور که چکیده آن در شعار سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری تبیین شد، برداریم.