شناسهٔ خبر: 136951 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تعمیرات اساسی و نصب اسکله فلزی شناور بندرگاه جاسک به اتمام رسید

بندر جاسک معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پایان تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله شناور بندرگاه جاسک گفت: با به آب‌اندازی و انتقال این اسکله فلزی به بندرجاسک، چرخه فعالیت‌ ترددها شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، هزینه تامین مصالح، مواد و دستمزد انجام تعمیرات و انتقال اسکله فلزی شناور بندرگاه جاسک را مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد که توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده است. 

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پایان تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله شناور بندرگاه جاسک گفت: با به آب‌اندازی و انتقال این اسکله فلزی به بندرجاسک، چرخه فعالیت‌ ترددها شتاب بیشتری می‌گیرد . 

وی با بیان اینکه استقرار این اسکله فلزی در بندرگاه جاسک ظرفیت پذیرش شناورهای مسافری در بندرگاه جاسک به نحو مطلوبی حفظ شده است، گفت: این اسکله با ۴۰ سانتی‌متر آبخور، ۱۲ مترطول، سه متر عرض و دارای ۱.۳۰ متر ارتفاع است.  

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: جنس بدنه این اسکله نیز از نوع فولاد دریایی بوده و حداقل ماندگاری آن در آب دریا پنج سال درنظر گرفته شده است.  

به گفته پیشدار، اسکله‌های فلزی شناور با بیش از یک‌دهه کارآیی از پرکاربردترین تجهیزات پهلوگیری و جدا شدن و تردد دریایی ایمن انواع شناورهای مسافری، جست‌وجو و امداد و نجات دریایی انواع شناورهای طرح گردشگری بوده و به دلیل جابجایی عمودی همزمان با جزر و مد از ایمن‌ترین اسکله‌ها به شمار می‌روند.